مدل درآمدی
مدل درآمدی قیمتگذاری پویا (Dynamic Pricing)
2)الگوی مدل درآمدی فروش مستقیم: (11) قیمتگذاری پویا (Dynamic Pricing)
اگر در کسبوکاری هستید که ممکن است قیمت نهایی محصولتان بر اساس عوامل مختلف تغییر کند، شاید این مدل برایتان مناسب باشد. شما در این روش به جای قیمتگذاری ثابت، یک راهبرد قیمتگذاری پویا طراحی میکنید و مشتریان مختلفی را براساس میزان بهای متفاوت جذب کرده و با حاشیه سودِ خود بازی میکنید تا کسبوکارتان زنده بماند. شرکتهای هواپیمایی در قیمتگذاری بلیطها و خدماتشان از این روش استفاده میکنند.
نمونه ایرانی: چارترها و بلیط فروشیهای آنلاین هواپیما
طبیعتا شما وبسایتهای فروش بلیط هواپیما را در ایران دیدهاید که قیمتهایشان متغیر است. این کسبوکارها از این مدل درآمدی در طراحی مدل کسبوکار خود بهره بردهاند.