سرفصل های دوره

ایده‌پروری و انتخاب ایده مناسب

دومین بخش ایده‌پروری و انتخاب ایده مناسب هست.

آخرین باری که یک ایده به ذهنتون رسیده کی بوده و چطوری؟
اصلا ایده چیه؟
ایده‌های خوب و ناب از کجا میان؟ یعنی جایی هست که من برم جستجو کنمو ایده پیدا کنم؟
اصلا یه ایده خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشه؟
اصلا الان من کجام؟ براساس وضعیت فعلیم کدوم یک از ایده‌هایی که دارم برام مناسبن؟

مطمنم وقتی داشتم این سوال‌ها رو مطرح میکردم،پیش خودتون گفتین ااا این سوال منم هست، ااا این قسمتشو چکار کنم؟ وای اگه برای این سوالم راه حل بدن که خیلی عالی میشه و کلی باهام همزادپنداری کردین…

خب اگه بخوایم توی مبحث ایده و ایده‌پروری یکم zoom out‌ کنیم و از بیرون به داستان نگاه کنیم، اینطوری میشه که شما یا ایده دارین یا ندارین اگه ایده‌ دارین (که توی پرانتز بگم مطمئنا الان تو ذهن اغلب‌تون یک عالمه ایده هست) این سوال پیش میاد که بین این ایده‌ها باید کدومشو انتخاب کنم؟ کدومش نیاز بیشتری از جامعه رو رفع میکنه؟ کدومش برای شخص من مناسب تر و بهتر میتونم پیش ببرمش؟

یا خیلیا میان میپرسن من چندتا ایده دارم کدوم رو اجرا کنم که پول بیشتری دربیارم؟ یا حتی شده مخاطبان میان میگن کدوم ایده‌ام هزینه کمتری برای من داره و بازدهی بیشتر؟

جواب این سوال و کلی سوال دیگه رو زمانی میتونین به دست بیارین که از تکنیک‌های غربالگری ایده استفاده کنین.

خب حالا یک دسته از افراد میان میگن خب تکلیف ما چی میشه؟ ما که ایده نداریم؟ ما که نمیدونیم باید چکار کنیم؟

اگه ایده ندارین اصلا ابدا نگران نباشین، هم منابع خوبی برای پیدا کردن ایده وجود داره هم کلی تکنیک تولید ایده باحال داریم که با یادگیریشون میتونین یه ایده خوب پیدا کنین.

خیلی وقت‌ها ماها خیلی راحت از کنار فرصت‌ها و منابعی که در اختیارمون هست میگذریم و اونها رو تشخیص نمیدیم در صورتی که همین فرصت ها منابع خوبی برای ایده یابی هستن. یا خیلی وقت‌ها ایده‌مون برای خودمون هم شفاف نیست و اصلا بیان خوبی برای ارائه ایده‌مون نداریم و انتظار داریم که دیگران اون رو متوجه بشن. یا از همه مهم‌تر نمیدونیم اگه ایده‌مون به کجا برسه برای ما موفقیت محسوب میشه و به ما حس و حال خوب میده و راضیمون میکنه.

این‌ها همه و همه مشکلات و چالش‌هایی هستن که مبحث ایده‌پروری رو در عین جذاب بودن برای ما سخت کردن. ولی جای نگرانی نیست اگه مطالبی رو که میگیم درست اجرا کنید جواب خیلی از سوالاتتون داده میشه و خیلی از چالش‌ها و معضلاتتون در این زمینه حل میشه . میتونین ایده مناسب خودتون رو پیدا کنین و با دل قرص تر کارتون رو شروع کنین.

فیلم زیر هم مطالب بالا هست فقط با صدای صدف

 

پس اگر قانع شدی اینجا رو کلیک کن ولی اگر نه مطلب بعدی ما رو با هشتگ سرفصل‌های دوره دنبال کن!

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن