آموزش آنلاین (مجازی)

مزایای آموزش آنلاین (مجازی)

همه ما این روزها به اینترنت دسترسی داریم و از آن برای انجام کارهایی نظیر جستجو، دانلود، به روز کردن برنامه ها، ارتباط و پیام رسانی استفاده می کنیم. استفاده از اینترنت تنها به اینها ختم نمی شود. یادگیری آن هم در دنیای مجازی ره آوردی از پیشرفت تکنولوژی برای بشر بوده است. با کمک دنیای فناوری اطلاعات و سیستم های آموزش مجازی افراد می توانند در هر لحظه و در هر مکانی آموزش ببینید. شما می توانید از طریق اینترنت آموزش ببینید و حتی مدرک تحصیلی هم دریافت کنید. به راستی باید گفت، با پیشرفت فن آوری، امروزه ناممکن ها هم ممکن شده اند.

مزایا

مزایای بی نظیر آموزش آنلاین (مجازی)

کارآمد و سریع

فرض کنید اگر شما یک فرد شاغل باشید برای شرکت در یک کلاس احتمالاً بایستی یک روز در هفته‌ی خود را خالی کنید که به موسسه‌ی آموزشی موردنظر بروید و ثبت‌نام کنید و به‌احتمال خیلی بیشتر شروع کلاس‌های شما به اول ترم بعد، یا هنگامی‌که تعداد افراد کافی برای شروع کلاس ثبت‌نام کرده باشند، موکول می‌شود.

 اما همین کار را برای یک کلاس آموزش الکترونیکی شاید بتوان در کمتر از یک ساعت انجام داد. از طرف دیگر، وقتی شما در یک کلاس آموزش سنتی که حضور فیزیکی لازمه انجام آن است شرکت می‌کنید، فقط در همان زمان مقرر کلاس می‌توانید چیزهای جدید یاد بگیرید و مشکلات خود را حل کند. اگر چیزی را یاد نگرفتید و یا چیزی را فراموش کردید، بایستی تا کلاس بعدی صبر کنید. اما در آموزش الکترونیکی شما به‌طور ۲۴ ساعته به منابع دسترسی دارید، شما قادر هستید که متناسب با ویژگی‌های خودتان، گام بردارید یعنی اگر سریع یاد می‌گیرید، می‌توانید سریع‌تر درس را تمام کنید. اگر دیرتر یاد می‌گیرید، می‌توانید تا جایی که دوست دارید مطالب را مرور کنید.

انعطاف‌پذیر و سیار

یادگیری الکترونیکی LMS بسیار انعطاف‌پذیر است. چون تقریباً می‌توان گفت که در هر زمان و مکانی که میخواهید به صورت کلاس مجازی کار را انجام دهید. بنابراین خیلی‌ها می‌توانند از این موضوع بهره‌مند شوند. از کارمندی که وقت مناسبی برای رفتن به کلاس ندارد، تا افرادی که در نقاط دوردستی نسبت به کلان‌شهرها هستند و برای آموزش نیاز دارند به کلان‌شهری سفر کنند.

این موضوع خود می‌تواند باعث کمتر شدن تراکم جمعیتی در کلان‌شهرها شود که یکی از مشکلات مهم امروز جامعه‌ی ایرانی است. انعطاف‌پذیری این نوع آموزش برای افرادی که به دلیل تعهدات شغلی یا شخصی قادر به شرکت کردن در یک کلاس رسمی نیستند, محیط آموزشی مناسبی را فراهم می‌آورد تا مثلا برای کسانی که در ساعات متغیر کار می‌کنند یا اشخاصی که به دلیل استراحت در منزل شانس حضور در دانشگاه را ندارند درحالی‌ که دیگران در همان زمان در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. این روش انتخاب خوبی برای اشخاصی است که چه از نظر مخارج و یا وقت برای ادامه تحصیل امکان سفر به خارج از کشور را ندارند.
  •  شما به هیچ دستیار یا استادی وابسته نیستید.
  •   هیچ قانون سخت  و خاصی درباره آموزش وجود ندارد، حتی اخر هفته ها نیز می توانید آموزش ببینید و تمرین کنید.
  •  از طریق چت ها و بحث های گروهی ، می توانید آموزش های خود را با سایرین به اشتراک بگذارید و یا سوالات خود را پاسخ دهید.

به روز بودن محتوا در سیستم آموزش مجازی LMS

سرعت عرضه و تولید محتوای الکترونیکی در سیستم LMS نسبت به محتوای چاپی و فیزیکی بیشتر است و خیلی سریع می توان محتوای جدید را به دانش پذیران عرضه کرد. حال آنکه تغییر محتوای آموزشی چاپی به علت هزینه های بالای تولید و عرضه محتوا سخت است و این تغییر دیر انجام می شود. این اتفاق باعث شده برای برخی حوزه ها که محتوای آموزشی مدام عوض می شود (مثل آموزش نرم افزارها) دیگر استفاده از محتوای چاپی و فیزیکی هیچ توجیهی نداشته باشد.

مزایا

آموزش مجازی در هزینه ها صرفه جویی می کند

آموزش اینترنتی هم به موسسات آموزشی و هم به دانشجویان کمک می کند. کالج ها مجبور نیستند برای تحصیل دانش آموزان مکان همراه با وسایل اضافی دیگر فراهم کنند. دانش آموزان هم مجبور نیستند برای کسب مهارت های جدید و دانش جدید رفت و آمد داشته باشند. البته توجه کنید که آموزش اینترنتی هم مستلزم این است که معلمان برای ایجاد دوره های آموزشی سخنرانی ها و کلاس های خود را ضبط کنند، این مواد یادگیری می تواند برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد و در صورت نیاز، به راحتی تغییر کند. بنابراین، کالج ها پول را برای مدرسان و استادان نیز صرف می کنند.(کاهش %50 صرفه جویی در زمان و کاهش %60 صرفه جویی در هزینه ها)

اموزش مجازی دسترسی به دانش را افزایش می دهد

برای برخی از افراد سفر به کشوری دیگر تنها برای یادگیری چیزی غیرممکن است، به ویژه اگر قصدشان تنها یادگیری یک موضوع خاص باشد نه اخذ مدرک دانشگاهی. آموزش اینترنتی این فرآیند را به میزان قابل توجهی ساده تر می کند، به دانشجویان سراسر جهان اجازه می دهد که دوره های ایجاد شده توسط بهترین دانشگاه های جهان را آموزش ببینند. این امر به دانشجویان بومی نیز کمک می کند، به آنها اجازه می دهد تا در حین مطالعه با افرادی که از فرهنگ های مختلف می آیند ارتباط برقرار کنند. مطمئنا کالج هایی هستند که تجربه چند فرهنگی را نیز ارائه می دهند، اما آنها به اندازه سایت های آموزش آنلاین متنوع نیستند.

مزایا

جذابیت بصری و شنیداری 

اکثر محتوای آموزش مجازی به روش های جدید و جذاب بصری و دیداری ساخته می شود و از کسل کنندگی و یکنواختی کتاب های قدیمی دیگر خبری نیست. همین اتفاق شور و انرژی دانش پذیران (به ویژه دانش پذیران جوان و نوجوان) را برای آموزش افزایش می دهد و از خستگی در اثر مطالعه زیاد کم می کند.

امکان طراحی برنامه درسی توسط هر دانشجو منطبق با نیازشخصی:

در آموزش از طریق لوح های فشرده، دانشجویان تنها می توانند از مطالب درسی که از قبل بر روی یک لوح ذخیره شده استفاده کنند اما در آموزش از طریق وب عملا هیچ محدودیتی از بابت حجم اطلاعات قابل دسترسی وجود ندارد. یک برنامه ایده آل آموزش از طریق وب، باید به گونه ای طراحی شده باشد که مطالب درسی در آن به قسمتهای مختلف تقسیم شده باشند و دانشجو بتواند متناسب با نیاز خود، به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کند. در این روش مطالب به راحتی قابل به روز رسانی هستندکه شاید این خصوصیت را بتوان مهمترین مزیت آموزش از طریق وب نامید.
در زمانی که تحولات اقتصادی در سطح جهان به سرعت به وقوع می پیوندد، برنامه های آموزشی نیز نیاز به تغییر و تطبیق مداوم با نیازهای روز دارند. در روش استفاده از لوحهای فشرده و سایر روش های آموزش از راه دور، با هر تغییر، بایستی لوح فشرده جدیدی تهیه و تکثیر شود و از طریق پست برای همه دانشجویان ارسال گردد در حالی که در روش آموزش از طریق وب، دانشجویان هربارکه به آدرس سایت مراجعه می‌کنند، می توانند ازجدیدترین منابع استفاده کنند.

مزایا

یادگیری الکترونیکی دوستدار طبیعت است

  • بدون مصرف کاغذ
  • بدون آلودگی
  • بدون ترافیک
  • بدون مصرف سوخت
منبع
https://zabanshenas.comhttps://elearnpars.orghttps://pafcoerp.comhttps://vestasoftware.comhttp://pdemy.com
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن